У школі він є громадським інспектором з охорони дитинства.
Питання, за якими можна звертатися до соціального педагога:
– формування гуманних відносин між учнями та педагогами;
– охорона і захист прав та інтересів дітей;
– вивчення особливостей особистості учня, соціальної ситуації розвитку та умов життєдіяльності;
– вияв інтересів та потреб, проблем і труднощів дітей та підлітків;
– створення атмосфери психологічного комфорту для учнів у навчальній та позанавчальній діяльності;
– організація та координація різних видів позанавчальної діяльності дітей і підлітків;
– попередження конфліктів в учнівських колективах;
– допомога у професійному самовизначенні;
– орієнтація учнів на здоровий спосіб життя;
– профілактика правопорушень серед неповнолітніх, робота з учнями “групи ризику”;
– взаємодія з педагогами, психологами, батьками або опікунами для надання допомоги учням.
Функції соціального педагога:
- прогностична: прогнозування посилення негативних чи позитивних сторін соціальної ситуації.
- консультативна: рекомендації учням, батькам, вчителям, молодіжним об’єднанням з питань розв’язання конфліктів та проблемних ситуацій.
- захисна: захист прав дітей, представлення їх інтересів в різноманітних інстанціях
- профілактична: запобігання негативним проявам в учнівському середовищі, пропаганда ЗСЖ.
- соціально-перетворювальна: соціально-педагогічний захист соціально незахищених категорій дітей, сприяння професійному самовизначенню.
- організаційна: координація взаємодії всіх суб’єктів виховання, сприяння участі дітей у науковій, технічній, художній творчості.
Соціальний педагог:
- здійснює соціально-педагогічний супровід дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами, дітей з багатодітних та малозабезпечених сімей з метою попередження безпритульності, бездоглядності та випадків усіх форм домашнього насильства над дітьми;
- бере участь у виховній роботі з питань профілактики появи негативних форм поведінки у неповнолітніх, пропаганди здорового способу життя;
- допомагає виявленню творчих нахилів, розкриттю здібностей дітей, сприяє участі учнів у суспільно-корисній, волонтерській діяльності;
- проводить просвітницьку роботу з батьками або особами, що їх замінюють;
- є посередником між школою, сім’єю, державними установами, громадськістю по захисту прав дітей; бере участь в організації їх взаємодії з метою створення умов для нормального розвитку дітей.