СТРУКТУРА ТА ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
Управління закладами освіти здійснюють на основі положень Конституції України, Закону «Про освіту», Положення про загальноосвітній навчальний заклад. Управлінська діяльність, як і навчальна, виховна, будь-яка інша діяльність, ґрунтується на дотриманні ряду принципів, якими керуються директор і його заступники при виконанні всіх управлінських функцій.
- Система управління закладу освіти визначається законом та установчими документами.
- Управління закладом освіти в межах повноважень, визначених законами та установчими документами цього закладу, здійснюють:
– засновник – виконком Криворізької міської ради. Уповноважений орган управління – Відділ освіти Центрально-Міської районної у місті ради;
– керівник закладу освіти – в. о. директора Городашин Сергій Миколайович;
– колегіальний орган управління закладу освіти – педагогічна рада;
– колегіальний орган громадського самоврядування (рада школи);
– інші органи, передбачені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти.
Принцип управління – це основне положення, що випливає із закономірностей управлінської діяльності.
Закономірності в управлінні школою – це стійкі взаємозв’язки, взаємозалежності між процесом управління і зовнішніми відносно нього суспільними системами й умовами; між компонентами процесу управління і компонентами педагогічного процесу; між компонентами процесу управління. До них належать: залежність ефективності внутрішкільного управління від урахування в діяльності школи особливостей зовнішнього середовища, яке на неї впливає; закономірність відповідності механізмів управління навчально-виховним закладом загальнодержавним механізмам; залежність ефективності внутрішкільного управління від створення умов, необхідних для реалізації мети школи; закономірність взаємодії керуючої та керованої підсистем (за вирішальної ролі першої); залежність ефективності внутрішкільного управління від оптимального співвідношення управлінських впливів, самоорганізації і саморегулювання; залежність якості управління від надійності й достатності інформаційного забезпечення; закономірність цілісності всіх функцій управління в кожному з управлінських циклів.
До основних принципів належать:
– принцип прогностичності внутрішкільного управління;
– єдності державних і внутрішкільних механізмів управління;
– демократизації і гуманізації управління;
– раціонального поєднання централізації і децентралізації;
– єдності єдиноначальства і колегіальності;
– гласності, відкритості управління;
– об’єктивності та інформаційної достатності;
– плановості, перспективності;
– компетентності;
– оптимізації
– системності в управлінні.
УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ОСВІТИ
- органи колегіального управління школою (конференція, рада школи, педагогічна рада, нарада при директорі, його заступниках);
- адміністрація школи (директор, його заступники);
- органи громадського самоврядування (учнівське самоврядування, учителів (профком, методична рада), батьків (батьківський комітет).
Конференція є вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу.
УПРАВЛІНСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ АДМІНІСТРАЦІЇ ЛІЦЕЮ:
Управління сучасним закладом освіти є складною системою з багатьма внутрішніми взаємозв’язками. Його ефективність багато в чому залежить від правильного розподілу обов’язків в адміністрації школи, до якої належать директор та заступники.
ОРГАНИ ГРОМАДСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ:
З метою демократизації управління, налагодження зворотного зв’язку, поточного коригування управлінських рішень у закладі освіти діють органи громадського самоврядування учнів (Ліцейське об’єднання «Промінь»), учителів (профспілковий комітет, методична рада), батьків (батьківський комітет ліцею (класу), повноваження яких визначає статут ліцею. Вони є дієвим засобом формування громадської думки, сприяють діалогізації взаємин з адміністрацією.